Thursday, July 23, 2009

Penantian Yang Menghampakan Buat Mahasiswa KAB Dan KZ

UPSI - (ISU SEMASA)Mahasiswa di Kolej Aminuddin Baki dan Kolej Za'ba terus dihinggapi masalah yang sama seperti sebelum-sebelum ini.Masalah yang menjadi rungutan pelajar di KAB dan KZ merupakan masalah yang menjadi keperluan utama pelajar iaitu masalah bas.

Sudah 3 minggu kuliah berlalu namun masalah bas ini terus menbebankan mahasiswa di KAB dan KZ.Perkhidmatan yang diberikan pada kali ini berbeza daripada semester lepas.

Semester lepas, masalah bas ini telah berjaya diselesaikan dengan kerjasama MPP dan pihak JHEPA.Namun pada kali ini, adakah masalah bas ini akan diselesaikan dalam masa terdekat ini??.

Memang tidak dinafikan bahawa, pertambahan pelajar dan pembahagian bas ke proton city merupakan satu sebab berlakunya masalah ini.Tapi diharap, perancangan untuk mengatasis masalah ini dapat dilaksanakan dengan segera.

Mahasiswa/wi banyak membuat rungutan mengenai masalah ini.Namun apakan daya, ianya melibatkan intitusi pentadbiran dan juga penyedia perkhidmatan.Upsi bloggers bukan hendak menghentam mana-mana pihak tetapi hanya untuk berkongsi dan meluahkan masalah yang melanda mahasiswa KAB & KZ.

Masalah perkhidmatan bas ini wajar diselesaikan dengan berkesan semoga para pelajar dapat menikmati keselesaan.Terbaru, mahasiswa terpaksa menunggu selama hampir 3o minit- 1 jam untuk menaiki bas terutamanya perjalanan dari kampus ke KAB dan KZ.Ini disebabkan mahasiswa terpakasa mununggu dan berpusu-pusu untuk berebut tempat di dalam bas.


MOhon supaya masalah ini dapat diselesaikan dengan segera.Sekali lagi upsi bloggers ingin tegaskan bahawa, maklumat yang disampaikan ini merupakan renungan bersama dan sebarang tindakan yang diambil oleh pihak yang berkenaan amatlah dihargai.


"Kebajikan Pelajar, Tanggungjawab Bersama"

0 comments: