Sunday, June 21, 2009

Bilakah PTPTN aKan Dikreditkan ke akaun Pelajar??

UPSI - (PTPTN) Menjelang minggu-minggu terakhir cuti semester, ramai mahasiswa tertanya-tanya bilakah agaknya wang PTPTN akan dikreditkan ke dalam akaun pelajar.Jelas sekali wang PTPTN ini amat penting bagi semua mahasiswa terutamanya untuk perbelanjaan semasa awal semester.Ramai diantara mahasiswa tertunggu-tunggu bilakah agaknya wang PTPTN ini akan dikreditkan ke akaun bank mereka.Ini berikutan kerana, pada semester ini keputusan peperiksaan akhir dikeluarkan lebih awal sedikit berbanding semester-semester yang lepas.Ini mendorong para mahasiswa untuk menganggap bahawa wang PTPTN akan dimasukkan lebih awal berbanding semester lepas.Harapan upsi blogger agar wang PTPTN ini dimasukkan lebih awal untuk menbantu kewangan mahasiswa.Kepada semua mahasiswa/wi, diharap anda semua bersabar menunggu kemasukkan PTPTN ini.Sebarang maklumat mengenai kemasukkan PTPTN akan di postkn segera di blog UPSI BLOGGERS UNITED.


Pada kali ni juga pihak upsi blogggers juga mahu mengucapkan terima kasih kepada pihak PTPTN kerana telah mengambil langkah pembayaran balik Wang Pendahuluan Pelajar (WPP) secara beransur-ansur.Terima kasih PTPTN.

5 comments:

sayang UPSI said...

Duit Nak Cepat Tapi Byara Lambat2...Dasar x sedar dek untung!!!

Mahasiswi Prihatin said...

betul 2 sayang UPSI.tapi kan selalunya orang yg cakap cmtu la yang bayar lambat2.Mesti sayang UPSI suka bayar lambat2 kn.Papepun sebelum sayang upsi berkata2 fikir la dulu ye.Memang semua orang perlukan duit skrg.ak pn perlukan duit.kalau anak orang berada xpe la...ak sebagai seorang bdak universiti pn tahu jangan anggap semua orang mcm 2..

sayang UPSI said...

PTPTN akan mula menerjah masuk ke akaun pelajar mulai 6 Julai 2009 (Tentative Date) sekiranya xda masalah sistem. TQ. Lepas nie bleh la g makan kat Easy Cafe ker, shopping ker...dah x ingat la kedai Abuya. Ehhehehe

tok iman khar said...

heehehe..
rassa2nya nielah menifesto seorang MPP kita..
Berjaya juga akhirnya dia bawa masalah ini pada pihak atasan..
Tahniah Akmal Bin Madzir..
Hidup Pro Kebajikan..

MPP Kebajingan said...

Manifesto kepala hotak dia. Setakat nak tumpang glamour dengan kerja orang lain sudah la.... Xda maknanya. Duduk surau lagi bagus la si akmal ****zir